Friday 30 March 2012

fakta pasal teletubbies :)



still ingat Teletubbies?






Teletubbies adalah sebuah ranca
ngan television, dikhususkan kepada penonton kanak-kanak pra-sekolah, dan ditayangkan mulai 31 March 1997 hingga 5 Januari 2001. Teletubbies dibintangi oleh karakter Tinky Winky, Dipsy, Laa Laa, dan Po, dan diterbitkan oleh Ragdoll Productions. Teletubbies terdiri atas 365 episode dengan waktu tayang 24 menit per episode. Idea Teletubbies berasal dari Anne Wood dan Andrew Davenport.
To


Tinky Winky
adalah Teletubby lelaki tertua, tergemuk dan terbesar. Berwarna ungu dengan bentuk segitiga di kepalanya. Barang kesayangannya adalah handbag dia. haha
Dipsy adalah Teletubby lelaki berwarna hijau. Benda favouritenya adalah topi bercorak hitam putih. mempunyai bentuk garis lurus di atas kepalanya.
Laa-Laa adalah Teletubby perempuan kuning. Hobinya bermain bola. Memiliki bentuk spiral di atas kepalanya.
Po adalah Teletubby perempuan merah yang terkecil. Po adalah karakter yang paling polos and comel di antara semua Teletubby (walaupun semuanya bersifat agak polos) dan paling kecil. Hobinya bermain skuter, ia memiliki bentuk lingkaran di kepalanya.
Tokoh terakhir adalah si matahari yang mempunyai wajah bayi dan selalu tersenyum setiap melihat tingkah Teletubbies.


ni fakta fakta menarikk yang sempat di booming . usha!

Teletubbies Anak Yatim Piatu.
Teletubbies takde parents. Kita tak pernah tengok parents Teletubbies (kita panggil je papatubbies dan mamatubbies). aku rasa, setiap malam before tido mesti diorang fikir “Mamatubbies, di manakah Mamatubbiesku?” diorang tak rasa kehangatan seorang ibu yang sangat diperlukan pada usia-usia pembesaran diorang.ish. Kasihan.

teletubbies ni orang dusun kottt..
Teletubbies hanya bermain di gunung dengan hamparan rumput luas. Kita tak pernah tengok Teletubbies ke mall. thats mean, Teletubbies mungkin lebih batak daripada apa yang kita bayangkan.

life teletubbies ni sgt sadis actually .
kalau korang perasaan, teletubbies ni ada satu jee kawan. and kawan diorang tu berbentuk vacuum cleaner. see? kawan dengan vacuum cleaner je kan. sadis.

Makanan favourite Teletubbies adalah pancake dan diorang memasaknya setiap pagi. Tapi yang kita tak tahu adalah: mana diorang dapat duit nak buat pancake? tepung mahal. gula mahal. minyak pun mahal. haha. Padahal, diorang tade keje pun. yang diorang tau main main kat taman, peluk peluk, pastu tengok poket diorang yang blingbling tu. , itu pun tidak digaji. Jadi, darimana datangnya duit diorang ni?



haha. tu sahaja laaa. pape pun teletubbies, korang sgt comel. aku tetap suka. ini semua aku melalut je. haha :D

0 comments:

Post a Comment